Toto je nejkomplexnější průvodce strategií pro SEO (optimalizace pro vyhledávače) v Česku a na Slovensku.

Ve skutečnosti najdete na této stránce 75 strategií, tipů a taktik.

Takže pokud chcete zvýšit návštěvnost vašeho webu, být vidět na prvních místech ve vyhledávačích, tak tento průvodce se vám bude určitě líbit.

Co je SEO?


Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je věda, jak řídit cílenou návštěvnost webových stránek na vaše webové stránky z vyhledávačů jako je (Google, Seznam, Bing, Yahoo…).

Jednoduše řečeno SEO zahrnuje různé prostředky, strategie a aktivity pro získání relevantní návštěvnosti (cílových návštěvníku) webu prostřednictvím organického vyhledávaní (neplacených výsledků vyhledávání).

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Proč je SEO důležité?


Jednoduše a stručně řečeno vyhledávání je velkým zdrojem provozu a to zcela zdarma.

Pokud se nebudete věnovat SEO, tak přicházíte o velkou část cílených návštěvnosti webu.

Weby s dobře provedenou optimalizaci pro vyhledávaní muže tato organická návštěvnost čítat až 80% všech návštěv. Kvalitní optimalizace webu pro vyhledávaní vám bude neustále a dlouhodobě přivádět relevantní návštěvnost (cílové návštěvníky webu) a tímto se zlepší i vaše obchodní výsledky jako například váš prodej.

Organické vyhledávaní vs. placené vyhledávaní


Stránky výsledků vyhledávaní jsou rozděleny do dvou odlišných sekcí: organické a placené výsledky.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Výsledky organického vyhledávání


Výsledky organického vyhledávání (“přirozené” výsledky) jsou výsledky, které jsou založeny na 100% zásluhách.


Jinými slovy neexistuje způsob, jak zaplatit společnosti Google nebo jiným vyhledávačům, aby jste ve výsledcích organického vyhledávání dostaly vyšší hodnocení.

Vyhledávací nástroj řadí výsledky organického vyhledávání stovky různými faktory. Obecně Google považuje organické výsledky za nejrelativnější, důvěryhodné a autoritativní webové stránky nebo webové stránky k určitému tématu.


Když mluvíme o “SEO”, tak mluvíme o tom, jak vaše webové stránky jsou vysoko ve výsledcích organického vyhledávání

Placené výsledky vyhledávaní


Placené výsledky vyhledávání jsou reklamy, které se zobrazují nad nebo pod výsledky organické.

Placené reklamy jsou zcela nezávislé na organickém vyhledávaní. Inzerenti v sekci placených výsledků jsou hodnoceni podle toho, kolik jsou ochotni zaplatit za jediného návštěvníka z určité sady výsledků vyhledávání.

Ve výsledku je důležité pochopit, že organická návštěvnost přináší cílové zákazníky neustále a dlouhodobě. Prakticky je to zdarma což vám muže ušetřit mnoho finančních prostředků oproti placenému vyhledávaní.

Indexace webu


Indexování webových stránek je proces stahování dat z webových stránek a jejich ukládání do databází za pomocí robotu. Dělají to proto, že potřebují zpracovávat data pro zobrazování nejrelevantnějších výsledků svým uživatelům.


Takže indexování webových stránek je důležité, aby se vaše webové stránky zobrazovaly ve vyhledávačích na základě dotazů uživatelů. Otázkou je jak zaindexovat vaše webové stránky?

Existuje mnoho způsobu indexování webových stránek. Teď se koukneme na ten nejrychlejší a nejefektivnější způsob jak zaindexovat váš web.

XML Sitemap

Soubor sitemap XML je dokument, který je určený pro vyhledávače a obsahuje seznam všech stránek webu vašeho webu. Tento seznam říká vyhledávačům, jaký obsah na webu najdou a jak se k němu dostat. Poskytuje i další informace například: kdy byl obsah naposledy aktualizován.


Vygenerování mapy stránek přes Search Console:

Pro vygenerování sitemapy v ovládacím panelu search console klikněte na procházení soubory sitemap přidat/otestovat soubor sitemap a odeslat soubor sitemap. Za URL adresu domény je potřeba dopsat sitemap.xm

Jak rychle a jednoduše zjistit zda je můj web zaindexovaný? Případně kolik z mých stránek je ?

Do vyhledávače před svůj web napište operátor site: Příklad – site:www.vasweb.cz

Nejlepší a přesné informace o počtu zaindexovaných stránek naleznete v Search Consoli.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Analýza klíčových slov je pro SEO to nejdůležitější


Klíčová slova jsou něco jako životní cíle pro vaše SEO: říkají vám, kam jít a jestli se blížíte k cíli nebo nikoliv.


Pokud zvládnete najít skvělé klíčová slova pro vaši firmu, tak budete mít prospěch z většího počtu vyhledávačů, ale také poznáte lépe své zákazníky než vaše konkurence a tím můžete vzbudit v zákazníkovi důvěru.


Jak tedy najít relevantní klíčové slova?

1. Musíte zjistit kdo jsou vaši cílový zákazníci.


Kdo je vaším cílovým zákazníkem: muž, nebo žena? V jakém věkovém rozmezí? Jaké mají zájmy? Jaké problémy řeší a s čím se potýkají? Jaký mají záměr?


Na to všechno je potřeba si odpovědět a výsledek je váš cílový zákazník.

2. Četnost vyhledávaní klíčových slov


Určitě nechcete psát článek o 3000 slovech na klíčové slovo které nemá ani jedno vyhledávání za měsíc.


Proto je potřeba udělat výzkum jak často klíčové slovo lidé vyhledávají.


Můžete použít ubersuggest aplikace je zdarma.


Můžete použít MOZ je to SEO nástroj, který má trial verzi zdarma.


Můžete použít plugin do Google chrome keywords everywere.


V ideálním případě chcete cílit na klíčová slova která mají alespoň 100 a více vyhledávání za měsíc.

3. Konkurence v oblasti klíčových slov


Určitě pokud začínáte s webem nechcete se umísťovat na klíčové slovo s velkou konkurenci.


Proto doporučujeme udělat si výzkum relevantních klíčových slov podle konkurence.


Můžete použít MOZ je to SEO nástroj, který má trial verzi zdarma. Následně uvidíte v Google vyhledávání DA a PA Domain Authority a Page Authority.

Dvě základní metody SEO


ON – OFF PAGE SEO


SEO se rozděluje na dvě skupiny on page seo a off page seo. Kde obě tyto skupiny a jejich faktory ovlivňují jak a kde se webová stránka nachází ve výsledcích vyhledávání.


ON PAGE SEO ATRIBUTY

1. Použijte URL adresy vhodné pro SEO

Google uvedl, že první 3-5 slov v URL má větší váhu. To znamená, že krátké adresy URL mají lepší výsledky ve výsledcích vyhledávání.

Takže vám doporučuji, aby vaše URL adresy byly krátké a jasné.

Ve vaší URL adrese vždy, ale opravdu vždy uvádějte cílové klíčové slovo.

Příklad:

Vyhněte se teto formě URL adresy:

https://studiomarketing.cz/p=123

Vyhněte se i dlouhé URL adresy:

https://studiomarketing.cz/8/6/16/url=SEO/pageid=890.html

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

2. Optimalizace titulky (název) stranky

Vaše klíčové slovo v názvu je nejdůležitější SEO faktor na stránce.

Obecně platí, že čím bližší je klíčové slovo na začátku značky, tím větší má váhu pro vyhledávač.

Proto doporučujeme vždy titul (název) začínat hlavním klíčovým slovem.

Váš titulek (název) by měl být poutavý a vyzývat potencionálního navštěvníka ke kliknutí. Titulek je to nejdůležitější pro vaši stránku, protože zde se rozhoduje zda potenciální zákazník na něj klikne, nebo raději klikne na konkurenční web.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

3. Nadpis stránky

Nadpis vaši stránky, nebo blogového přispěvku by měl byt ve formatu H1.

Pozor důležité je, že na jednu stránku máte pouze jednu značku H1. A tato značka H1 by měla obsahovat vaše cílové klíčové slovo.

4. Podtitulky

Zahrňte své cílové klíčové slovo alespoň jednou do podkapitoly … a zabalte ho do tagu H2.

Všechny hlavní podtitulky by měli být ve formátu H2.

5. Meta description (popis)

Popisuje velmi krátce o čem je vaše stránka a objevuje se ve výsledcích vyhledávaní.

Popis by měl být napsaný stručně a jasně o čem je vaše stránka a opět vyvolavat k akci (ke kliknutí).

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

6. Vaše klíčové slovo zahrnout v prvních 100 slovech

Vaše hlavní klíčové slovo by se mělo objevit v prvních 100-150 slovech vašeho článku.

Vyhoďte jeden nebo dva z nich do svého příspěvku.

7. Optimalizace obrazu

Běžné fulltextové vyhledávače nedokážou rozeznat co je na obrázku. Proto je potřeba optimalizovat obrázky.

Ujistěte se, že alespoň jeden název souboru obrázku obsahuje vaše cílové klíčové slovo (například SEO.png).

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

8. Přidejte do svého obsahu LSI klíčová slova

LSI klíčová slova jsou synonyma, které Google používá k určení relevantnosti (případně i kvality) stránky. Vložte tyto synonyma do svého obsahu.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

9. Zvyšte rychlost serveru

Společnost Google zveřejnila v záznamu, že rychlost načítání stránky představuje poměrně důležitý signál pro SEO (Nedávno se stala rychlost načitání webu ještě důležitější ). Můžete zvýšit rychlost vašeho webu pomocí komprese obrázků, nebo přechodu na rychlejší web hosting.


Můžete velmi snadno zkontrolovat rychlost načítání vašeho webu pomocí skvělého webu GTMetrix.com

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

10. Používejte interní odkazy (Prolinkování)

Co jsou interní odkazy?

Interní odkazy jsou hypertextové odkazy, které směřují na jiné stránky stejné domény. Ty se liší od externích odkazů, které odkazují na jiné stránky, ale jiných domén.

Proč jsou interní odkazy důležité pro SEO?

Interní odkazy pomáhají vyhledávačům ve vyhledávání, indexovaní a taky pochopit všechny stránky a obsah na vašem webu.
Pokud je používáte strategicky, tak mohou interní odkazy posílat autoritu stránky (PageRank ) na další důležité stránky, které nemají tak vysokou autoritu.

Jinak řečeno interní propojení je klíčem pro všechny weby, které chtějí vyšší hodnocení ve výsledcích vyhledávání.

11. Používejte odchozí odkazy

Jedná se o jednoduchou, white hat strategie SEO.

Odchozí odkazy na související stránky (doplňující informace k vašemu článku, nebo vědecké studie, statistiky a podobně) pomáhají Googlu zjistit téma vaší stránky. Ukazujete také Googlu, že vaše stránka je centrem informací o kvalitě.

12. Optimalizace pro mobilní zařizení (Mobil first index)

Společnost Google začala v roce 2015 penalizovat stránky nepřátelské pro mobilní zařízení . A díky tomu, že nyní funguje indexování Mobile-first, optimalizovaná stránka pro mobilní zařízení je nyní absolutní nutností.

Co je mobilní SEO?

Mobilní SEO je optimalizace webových stránek pro uživatele mobilu a tabletu. Mobilní optimalizace také zahrnuje zpřístupnění zdrojů webu vyhledávacím nástrojům.

Proč je mobilní SEO důležité?

Jednoduše počet mobilních vyhledávání je enormní.

Ve skutečnosti je 58% všech vyhledávání v Google v součastné době provaděno z mobilního zařízení. A tento trend velice rychle roste.

Není třeba asi dodávat, že mobil je budoucnost vyhledávání. A to je pravděpodobně důvod, proč Google přepracovává celý svůj algoritmus, aby se zaměřil na mobilní vyhledávání.

Pro google je primární mobilní verze vašeho webu nikoliv z pracovní plochy (desktop).

To znamená, že bez ohledu na to, jaké zařízení používáte, vám Google zobrazuje výsledky z mobilního indexu.

Mobile First Index znamená, že Google používá pro indexaci a hodnocení hlavně mobilní obsah webu. Prvně se Googlebot podívá, jestli je web optimalizovaný pro mobily. Pokud ano, tak navštíví stránky jiný speciální smartphonový Googlebot, který stránky projde a zaindexuje i jejich mobilní verzi.

Nezapomeňte se zaměřit i na rychlost webu na mobilnim zařízení, protože to je aktuálně dost důležitý faktor pro hodnocení ve vyhledávání.

Ve skutečnosti je 58% všech vyhledávání v Google nyní provedeno z mobilního zařízení.

13. Vytvářejte dlouhý obsah.

Delší obsah má výrazně vyšší šanci na první stránce Google a obecně na první místo ve vysledcích vyhledávání.

Zde platí pravidlo, že delší obsah má větší předpoklady dane téma nebo problematiku vysvětlit mnohem lépe a více do hloubky a předat vyšší hodnotu navštěvníkům.

Přece jenom, pokud vysvětlíte ve svém blogovém příspěvku a všechno do detailu, návštevníci nebudou mít potřebu hledat doplňkové informace u konkurence, nebo někde jinde.

Vytvořte příspěvky o alespoň 1900 slovech pro každý obsah který publikujete. Nezapomeňte čím více slov tím lépe.

14. Kvalitní obsah

Kvalit obsahu je velký problém a je to jeden z největších problému většiny blogu a webu.

Existuje několik miliard blogua webu to je opravdu tuny a tuny obsahu.

Kvalita obsahu hraje tu největši roli pro SEO. Pokud vytvařite kvalitni obsah, tak zísdkate samovolně zpětné odkazy, více socialnich signalu, tím i více navštěvnosti a vyhledavače vás budou milovat a posunou vás ve vysldeku vyhledavaní na samotny vrchol.

V první řadě je důležite vědět jaky je váš cílovy navštěvník (zakaznik). Nasledně přichazi otázka s jakymi problemy se potyka a co řeši a tady je vaše šance vytvořit opravdu dlaouahy a kvalitni obsah pro vyřešení daneho problemu.

Lidé hledaji ve vyhledavačich odpovědi na sve otazky a řešeni svych problemu. Proto musíte vytvařet super kvalitni obsah a předat jím co nejvice hodnoty.

Odměnou pak mohou být zpětne odkazy, sdílení, socilania signaly a více navštěvnosti připadně prodeje.

15. Výzva k akci

Vyzva k akci nepatří úplně do SEO strategie, ale přesto jí zde zmíním.

Míra konverze do určité míry může mít taky nepřímý vliv na SEO, jelikož potenciílní zíkazník může pomocí výzvy k akci vykonat konverzi a tím stráví na webu delší čas. Je to vysvětleno v dalším kroku.

Můžete použít postranní banery, výrazné tlačítka nebo bannery v obsahu, které budou odkazovat na vaše služby, produkty, nebo jen na stažení vašeho e-booku, nebo kurzu za email.

Emailová databáze je taky velice důležitá pro SEO.

Když vydáte nový blogový přispěvek, který je velice kvalitní a přináši hodnotu měli by jste ho poslat v newsleteru svým emailovým kontaktům.

Nikdy nemůžete vědět kdo bude na tento váš nový obsah zpětně odkazovat a můžete získat zpětný odkaz zdarma a pokud ne, získáte návštěvnost a sociální signály jako například sdílení.

16. Zvyšte dobu návštěvnosti

Pokud návštěvník hned po příchodu na vaší stránku klikne na tlačítko zpět,a tak to vyšle googlu signál, že se jedná o stránku s nízkou hodnotou a kvalitou obsahu.

Následně vás může google hodit ve výsledku vyhledávaní o nějakou tu pozici dolů.

To je přesně ten důvod proč společnost Google používá čas prodlevy, aby zhodnotil kvalitu obsahu na webu. Proto nezapomeňte zvýšit průměrnou délku pobytu na vašem webu tak, že budete psát zajímavý, dlouhý a hodnotný obsah, který budou lidé milovat.

Pokud do vašeho obsahu zahrnete spousty zajimavých obrázků, grafy a infografiku, která pomůže návštevníkům lépe pochopit určitý problém.

Další skvělý způsob je video. Vkládejte do svého obsahu videa, protože právě video vám pomůže razantně zvýšit čas prodlevy než návštěvník odejde z vašeho webu. Navíc video je skvělý způsob jak do detailu vysvětlit a ukázat své služby, produkt, pomocí zákazníkovi vyřešit jeho problém.

Navíc můžete získat velmi vysokou návštěvnost na svůj web právě z video platformy jako je youtube. Pokud vložíte ke svému videu odkaz na vaší stránku, kde se video nachází.

17. Design stránky

Design je něco co vám taky nepřimo může pomoci v SEO. Pokud pišete dlouhý, nepřehledný text bez videí, infografiky a obrázku, tak návštěvníci vašeho webu nebudou chtít pokračovat ve čtení.

Místo toho když vytvoříte hezky designový článek se spoustou obrázku, infografiky a videem, tak navštěvník bude chtít článek číst a vydrži až do konce než v případě předchoziho článku.

Navíc infografika, obrázky a videa pomáhají lépe znázornít a pochopit informace, řešení problému návštěvnikovi.

Důkaz že víc obrázků rozdrtí jeden obrázek an blogu.

18. Komentáře: vytvořte komunitu na vašich stránkách

Společnost Google řekla, že komentáře mohou pomoci vyššímu hodnocení ve vyhledávačích.
Jinými a slovy čím více komentářů získáte pro svůj blogový příspěvek tím lepší hodnocení dostanete v Google.

Pokud pišete blogový článek ujistěte se, že vždy končíte otázkou. Vyzvěte čtenáře aby zanechali konentář.

A nezapomeňte odpovídat na všechny komentáře, protože tím získáte větší množství komentářů a můžete rozpoutat diskuzi. Já někdy dělám to, že v odpovědi se na něco zeptám a nechám další dotaz a tím se rozpoutá diskuze a získám mnoho kometářů a proto jsem schopen předběhnout některé weby s vyšší autoritou v hodnocení na googlu.

19. Aktualizace obsahu

Google miluje nový a aktualizovaný obsah, proto je důležité aktualizovat staré příspěvky.

Čas od času ideálně jednou za rok je dobré projít staré příspěvky na blogu a aktualizovat obsah. Pokud takový obsah obsahuje staré informace, zastaralé analýzy, nebo staré výzkumy a vědecké studie je potřeba je aktualizovat a doplnít.

OFF PAGE SEO ATRIBUTY

1. Zpětné odkazy

Co jsou zpětné odkazy?

Zpětné odkazy nebo známé také jako “příchozí odkazy” nebo “externí odkazy” jsou odkazy z jiných webových stránek na vaše webové stránky. Vyhledávače zvažují zpětné odkazy “hlasy” pro vaše webové stránky a obsah, který může zlepšit hodnocení webu ve výsledcích vyhledávání.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Proč potřebujete zpětné odkazy k hodnocení?

Jak jsem zmínil, zpětné odkazy jsou v podstatě hlasy z jiných webových stránek. Každý z těchto hlasů říká vyhledávačům: “Tento obsah je cenný, věrohodný a užitečný”.

Použití odkazů jako hlasovacího systému není nic nového. Ve skutečnosti zpětné odkazy vytvořily základ původního algoritmu společnosti Google (známého jako ” PageRank “).

Čím více z těchto hlasů máte, tím vyšší bude váš web v Google a dalších vyhledávačích.

Přestože Google od té doby provedl tisíce změn svého algoritmu, zpětné odkazy zůstávají hlavním signálem.

Například nedávná průmyslová studie zjistila, že odkazy zůstávají v prvním žebříčku Google.

A společnost Google potvrdila, že odkazy zůstávají jedním z jejich tří nejdůležitějších faktorů pro hodnocení vyhledávačů.

Čím více zpětných okdazů na váš web tím lépe, ale nemusí tomu tak být vždycky. V podstatě nejvyšší váhu pro hodnocení mají zpětné odkazy přicházející z důvěryhodných a autoritativnich webových stránek.

Jaký zpětný odkaz by jste získali raději z forbes.cz nebo z nějaké náhodné, pochybné, nebo úplně nové stránky? Myslím, že raději z forbesu že?

A google to má stejně.

Vzhledem k tomu, že tento odkaz pochází z takového důvěryhodného webu, společnost Google klade na ní velkou váhu. Proto jeden takový odkaz vás posune ve výsledcích hodnocení výše než 100 nebo 1000 nekvalitních odkazů.

2. Sociální signály

Socialní signály nejsou přímým faktorem hodnocení vašich webových stránek ve vyhledávání, ale pomohou vám váš obsah dostat mezi vaše fanoušky a potenciální návštěvníky vašeho webu.

A čím více takových návštěv získáte, tím více je pravděpodobné že na vás někdo bude odkazovat ze svého webu, pokud máte opravdu kvalitní obsah.

Proto zařaďte výzvu k akci to znamená tlačítka pro sdílení na své stránky, protože Studie společnosti BrightEdge ve skutečnosti zjistila, že prominentní tlačítka pro sociální sdílení mohou zvýšit sociální sdílení o 700%.

Sociální signály na váš web přivedou mnoho návštěvnosti a je možné, že někdo na váš obsah bude odkazovat a tím získáte zpětný odkaz a to vám pomůže v hodnocení vašeho webu ve vyhledávání.

OFF PAGE SEO

Pomáhá vašemu webu získat autoritu a důvěryhodnost a tím se zvýší vaše hodnocení ve vyhledávání. Dále pomáhá zvýšit návštěvnost vašeho webu a získat více potenciálních zákazníků.

Zpětné odkazy vám přivedou cílené návštěvníky ze kterých je možne udělat své platící zákazníky. A taky vám pomohou zpětné odkazy se posunout výše ve výsledcích vyhledávání.

Trpělivost je základním stavebním kamenem pro SEO

Dostat se na první stranu vyhledávačů vyžaduje dobrou strategii a hlavně trpělivost, protože výsledky se dostaví minimálně za 3 měsíce, ale mohou také za 6 měsíců, 1 rok, nebo i více. Výsledky se odlišují podle oboru, konkurence, strategie a kvality SEO.

Úspěch v SEO nepřichází přes noc. SEO optimalizace pro vyhledávače vyžaduje trpělivost vytrvalost a neustále se vzdělávat v oblasti SEO, jelikož vyhledávače se neustále zdokonalují a vylepšují své algoritmy a ještě k tomu se vás snaží neustále předběhnout konkurence.

To znamená že práce na SEO nekončí nikdy.

Pak je tu dost lidí, kteří hledají jak najít nějaké zkratky, aby ušetřili čas.

Jsou zde různé black hat SEO taktiky (zakázané SEO), kde se výsledky dostaví a poměrně rychle, ale ty silně nedoporučujeme. Nikdy nelze zaručit, že výsledky budou trvalé, protože jakmile na to přijde vyhledávač hned vás postihne penalizace. Co funguje dnes vás může zítra zabít a je konec s vašim podnikáním.

BONUS

Na závěr mám pro váš ještě pár bonusových tipů pro video SEO, které vám pomůže zvýšit hodnocení vašeho videa. Taky vám řeknu základní využití pro video v oblasti marketingu.

Video SEO

Video je stále více a více populárnější na internetu a zároveň hodně podceňované v oblasti marketingu a SEO.

Video je tím absolutně nejlepším a nejrychleji rostoucím formátem na internetu. Video je tím absolutně nejlepším nástrojem jak vybudovat důvěru a vztah se zákaznikem. Kdykoliv něco nakupujeme ať jsou to služby, nebo produkty, tak nakupujeme od lidí které známe a kterým věříme.

Video je nejlepším a nejrychlejším nástrojem jak budovat svou osobní značku a v ČR je ještě v plenkách, tudíž je zde velká šance právě pro vás.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

1. Najít vhodnou platformu

Vše co musíte udělat je najít vhodnou platformu pro vaše videa

Nabízí se hned několik možností

Youtube – druhý nejpouživatelnější vyhledávač na světě. Nejlepší pro SEO optimalizaci.

Facebook watch – na facebooku můžete také nahrát své video

Vimeo – další skvělý video portál

2. Video v Google vyhledávání

Možná jste si už všimli, že nedávno začal Google ve výsledcích vyhledávaní zobrazovat na určité klíčové slova videa.

Toto je ideální šance pro vaše podnikání, protože lidé začínají vyhledávat videa čím dál častěji a s rostoucím trendem za pár let může předběhnout textové formáty. A dostat své video na první stránku Google je o mnoho jednodušší než blogový příspěvek.

Nesmíme zapomenout že Google vlastní youtube a tudíž videa nahraná na youtube mají na Google značnou výhodu v hodnocení. Taky tomu přispívá fakt, že youtube je druhým největším vyhledávačem na světě.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

3. Kvalitní video obsah

Ano i zde platí vysoce kvalitní obsah je to nejdůležitější pro vaše video.

Na trhu je momentálně pořád ještě velká příležitost pro budování osobní, nebo firemní značky pomocí videa, jelikož v Česku moc kvalitní video obsahu nenajdete.

Jaky obsah vytvářet?

Pokud prodáváte produkty, tak můžete zákazníkům ukázat svůj produkt v akci: jak ho správně používat, návod jak ho sestavit, další různé využití produktu (lifehacky).

Pokud nabízíte služby, tak můžete zákazníkům ukázat malou ukázku a říct jim vše důležité případně ukázat vaši nabízenou službu v akci.

Můžete lidem předávat informace, příběhy, zkušenosti, ale nezapomeňte musíte předávat hodnotu.

4. Analýza klíčových slov pro video

Opět zde platí musíte zjistit kdo je váš cílový zákazník. A jaké problémy řeší? Co vyhledává? Jsou to muži? nebo ženy? Jaké mají zájmy?

A následně můžete vytvářet kvalitní obsah s hodnotou pro vaše cílené potenciální zákazníky.

I zde je důležité zvolit vhodné klíčové slova, která lidé vyhledávají (alespoň více než 100 vyhledávání za měsíc) a konkurence klíčových slov (I když v Česku žádná konkurence není).

5. Sdílení a sociální signály videa

Pokaždé když vydáte nové video sdílejte ho na svých sociálních sítích, aby se dostalo mezi co největší publikum.

Čím více sociálních signálů získá vaše video tím lépe se umístí ve vyhledávačích. A jako bonus můžete získat zpětný odkaz na vaše video což může pozitivně ovlivnit hodnocení vašeho videa v Google.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

6. Přidejte video na svůj web pomůže to vašemu SEO

Jak jsme už psal výše pomůže vám to udržet větší čas prodlevy (doba, kterou návštěvník zůstane na webu) a to ovlivňuje hodnocení ve vyhledávaní.

Video v článku na webu pomáhá lépe pochopit a doplnit (hlavně vizuálně) obsah a informace, které ve svém článku sdílíte.

Pro hodnocení videa na Google jsou opět důležité kvalitní zpětné odkazy. Proto vždy publikujte své videa na svém webu, získáte tak zpětný odkaz zdarma a v Gogole vyhledávání to vaše video posune nahoru.

Závěr

Napiš mi do komentářů jaké techniky jsou pro tebe nové? A které SEO techniky použiješ pro svůj web případně video? Vaše odpovědi nám pomáhají k analýze, kterou využijeme pro další články, případně videa.

6 komentářů

  1. Radim
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn

    Tohle jsem dlouho hledal a tim myslim i seo pro videa. Prisel by vhod podrobny clanek jen na video marketing a seo pro video jak na youtube tak i na google.

    Odpovědět
    • Studio
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn

      Tak jste konečně našel, jelikož kdo hledá najde 🙂 Ano časem to budeme více rozebírat ve videu i článku. 🙂

      Odpovědět
  2. Aleš
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn

    Je to opravdu přínosný článek moc díky.

    Odpovědět
    • Studio
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn

      Není za co jsem rád, že se článek líbí a snad i přinese nějaké ovoce pro vás 🙂

      Odpovědět
  3. Dana
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn

    Skvělej článek už se těším na další!!!

    Odpovědět
    • Studio
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • LinkedIn

      Děkujeme moc. Ano už se připravuje další článek a videa 🙂

      Odpovědět

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Shares
Share This